Rallylydighet Helg 2023

Rallylydighet Helg 19-21 mai

Kurset starter med teori fredag 12 mai kl 18-20
Lørdag og Søndag praksis kl 10-16

For å ha utbytte av dette kurset bør hunden kunne sitt og dekk samt følge fører greit i bånd.

På kurset går vi igjennom skiltene i klasse 1 og 2, og vil passe godt for nybegynner som ønsker å trene videre eller er nysgjerrig på hundesporten. Kurset vil også passe godt for deg som har gått rallykurs tidligere, og som ikke føler deg helt klar for å starte i konkurranse.

Det vil bli gitt individuell instruksjon. For å skreddersy kurset for deg, ønsker instruktør  en samtale med hver enkelt av de påmeldte før kursstart.

Dette er et helgekurs, og vi forventer ikke at alle er konkurranseklare, men vi forventer at alle skal få et grunnlag til å kunne trene selvstendig, samt være oppdatert på nye regler og skilt. Klubben vil kunne tilby organiserte treninger etter kurs.

Vi har vært så heldige å få Vigdis Støylen Quipt til å holde dette kurset for oss. Vigdis har hatt hund siden 1980 og vært aktiv i hundemiljøet siden. Hun har prøvd - eller holdt på med mange forskjellige aktiviteter med hund. Det har blitt hundekjøring, vanntrening, lydighet, brukshund, nosework og rally. Som instruktør har hun trinn 1 utdanning i NKK lydighet og rallylydighetsinstruktør i NRL. i dag har hun en chosky pes jente på 4,5 år. som nå er i elite rally, kl 3 lydighet og kl C i brukshund-spor.

Kurset gjennomføres på LOHK sitt treningsområde Storemyr industriområde og det er plass til 8 hunder på kurset. Pris: Medlemmer kr 1200 (benytt rabattkode lohk400), ikke-medlemmer kr 1600.

Veibeskrivelse til LOHK sitt treningsområde finner du HER.

Import to Google Calendar
  • Program